Dupa ce a vazut Ville Haute si am coborat pe cornisa, am admirat ramasitele vechii fortarete medievale, iata-ne ajunsi in Ville Basse, sau partea din vale a Luxemburgului. Ei bine, daca Ville Haute este aglomerat, agitat si plin de viata, Ville Basse mi
s-a parut exact opusul: un cartier linistit, calm, placut si boem
in acelasi timp. Case frumoase, colorate, brazdate de stradute inguste
si cateva berarii, un rau ce serpuieste molcom traversat de poduri de
piatra ici-colo, flori agatatoare si colorate la ferestre. O atmosfera
atat de linistita si placuta de nu iti mai vine sa pleci.

Mie personal cred ca mi-a placut mai tare in Ville Basse. Este special, te face parca sa visezi. Dar am lasat rapid linistea deoparte intrucat stomacelele noastre isi cereau pranzul. Asa ca am urcat din nou sus, in speranta ca vom gasi un loc liber la o tersa sa mancam ceva. De data asta am urcat cu liftul. Sunt lifturi care urca din Ville Basse in Ville Haute. Ne-am intreptat spre Place D’Armes, una dintre acele piete mari, unde se mananca si se bea si dupa cateva invarteli am gasit o masa la Pizza Hut. Dupa ce am umplut stomacelele (cu un meniu format din un antreu la alegere+o pizza la alegere+ o bautura la alegere= 12 eur), ne-am mai plimbat putin pe stradute, am mai facut o poza-doua, ne-am mai oprit la o terasa pentru o inghetata si gata, deja nu mai aveam chef. Asa ca hop in masina si inapoi acasa.

In masina, in lipsa de alte preocupari, rasfoind carticica care mi-am luat-o (A walk through Luxembourg) si citind una alta despre Luxembourg aflu ca ziua nationala este pe 23 iunie. Ce tare, chiar luna asta!, ca apoi sa imi dau seama „Stai putin, nu astazi e 23?! Ba da” Si uite asa am vizitat eu Luxembourg, fix de ziua nationala, mintile noastre incepand sa explice salvele de tun, portretul ducelui in fiecare magazin, steguletele multe de pe strada, scenele de concerte si aglomeratia din pietele publice.

Concluzii:
 – este un oras tare fain, elegant, cochet, civilizat, ingrijit si curat;
-nu este un loc unde sa iti petreci o vacanta intreaga, dar se merita un popas de o zi maxim, doua daca esti in trecere prin aceasta tarisoara, sau prin tarile vecine.
-nu stiu cum sta treaba cu cazarea, dar mancarea si aici ma refer la restaurante, este ceva mai scumpa decat in Franta, nu cu mult, dar cu ceva.