Nu știu când se duse și anul ăsta, parcă ieri vă povesteam despre ce-mi propun pentru 2015. Dar uite că trecu și veni vremea să tragem linie. Nu stiu cum fu pentru voi, pentru mine nu fu nici un an foarte bun, nici foarte rău. Au fost bucurii, au fost și dezamăgiri, au fost clipe memorabile, dar și momente la care nu vreau să mă mai gândesc, unele planuri au fost împlinite, altele mai puțin, deh, nu le putem avea chiar pe toate. Să vedem acum ce ne-o aduce 2016…

Îmi pare totuși bine că și în 2015 am reușit să mă bucur de frumoasa mea regiune, atât prin ieșiri în natură cât și prin vizite și activități culturale. Am biciclit, ce-i drept mai putin decat imi propusesem, am
parcurs o bucată din Loire à Vélo, am ieșit în trei pe malul
Loarei, prin pădurici, bucurându-ne de bălăceală și
pescuit
și am
făcut o coborâre în canoe, de la Chouzy la Amboise,
26 km, cel mai probabil prima și ultima pe fluviul regal – vai de brațele
mele! Am revizitat Muzeul de Artă din Tours și pe cel din Blois, am mers la două concerte deosebite, Passions Italiennes la castelul Amboise și Recviem de Mozard la castelul Jallanges, plus ceva festivaluri ca intrarea regelui în Amboise, Avanti la Musica, Vitiloire, însă de departe cel mai deosebit a fost Festivalul Trandafirilor de la Chédigny. Îmi propusesem să vizitez cel puțin 10 castele, n-am vizitat decât 7, cinci noi-nouțe (Blois, Valençay, Selles-sur-Cher, Clos Lucé și Cité Royal de Loches), două la a doua vizită (Amboise și Chambord), iar pe lângă acestea, am descoperit un oraș unde nu mai fusesem, Blois, alături de un sat fascinant, Chedigny. Despre ieșirile și plimbările, cu scop sau fără, prin Amboise nu mai vorbesc.

Cu bicicleta pe malul Loarei (ianuarie 2015)

Castelul Amboise (august 2015)

Loara la Amboise (August 2015)
Chambord (august 2015)

Festivalul Avanti la Musica, castelul Amboise (iunie 2015)

La pescuit la Chançay (iulie 2015)

Intrarea regelui in Amboise (iunie 2015)

Blois (ianuarie 2015)

de la Chouzy la Amboise in canoe (iulie 2015)

Trandafirii de la Chédigny (mai 2015)
Valençay (aprilie 2015)
Loches (noiembrie 2015)
Însă de departe capitolul la care am stat cel mai bine a fost cel unde mi-am propus să citesc mai multe cărți și să vizionez mai puține filme. Anul acesta am citit 29 de cărți (finalizate, plus vreo 5 abandonate înainte sau după mijloc) și sunt extrem de mândră de mine pentru asta. Am vizionat 27 filme artistice, dintre care foarte puţine mi-au plăcut cu adevărat, și – mai nou pentru mine- am început să mă uit la câteva seriale.

La capitolul casă și grădină n-am excelat, dar cel puțin treabă asta cu grădinăritul nu mai este o necunoscută totală precum era când m-am mutat la curte. Mai am multe de învățat, dar am reușit o grădină de legume deloc rea anul acesta, așa ca sunt mândră de mine. În rest am plantat, am scos, am modificat, am curățat, am întreținut, categoric nu ne-am plictisit în grădină. Mai avem multe de făcut astfel că grădina să arate precum ne dorim și cu siguranță atunci când o să arate sigur or să ne vină alte idei.

Cât despre călătorii, îmi doream foarte mult la începutul anului trecut o vacanță la munte, care s-a și întâmplat de altfel în februarie, când am petrecut o săptămână extraordinară în Italia, pe Valea Aosta, unde am făcut drumeții cu rachetele, am încercat schiul de tură, am admirat Mont Blancul de aproape, am mâncat bucate bune și m-am îndrăgostit iremediabil de masivul Gran Paradiso. Vara în schimb a început mai devreme cu mult-așteptata revenire în Corsica, unde am petrecut două săptămâni explorând pe îndelete golful Ajaccio și împrejurimile și s-a sfârșit  ceva mai târziu, cu o a doua nesperată escapadă pe insulă, la Bastia, ceea ce mi-a permis să descopăr o altă zonă fascinantă. Între cele două s-a strecurat și o mini-călătorie la capitală, ca și-așa îmi doream să mă plimb pe-ndelete prin Montmartre. Anul s-a încheiat cu sărbători voioase și cu o excursie superbă în nordul Franței plus Belgia, unde am vizitat orașele Lille si Bruges, o sa povestesc curand despre.

Valea Aosta (februarie 2015)

Valea Aosta (februarie 2015)-orasul Aosta

Corsica (mai 2015) -Porticcio

Corsica (mai 2015) -Roccapina

Corsica (mai 2015)- Sartène

Corsica (mai 2015) -Bonifacio, cel mai frumos loc vizitat in 2015 (si in toata viata mea, de altfel).

Corsica (septembrie 2015)- Corte

Corsica (septembrie 2015)-Centuri
 Corsica (septembrie 2015)-peninsula Cap Corse

Corsica (septembrie 2015)-Canari
Ce-mi doresc pentru anul viitor? Cât mai multe cărți și filme interesante, combinate cu escapade în regiune, pe draga mea Vale a Loarei, cu vizite atât culturale, la castele, muzee, sate, orașe, cât și cu ieșiri în natură, biciclit, canoe, pescuit, plajă și bălăceală, dacă avem noroc de o vară la fel de lungă și caldă ca în 2015. Mai îmi doresc să reușim să amenajam cât mai mult din ceea ce ne-am propus pentru casă și grădină, tot va fi imposibil, iar la sfârșitul anului să pot să vă arăt cu drag livada. Cât despre călătorii, nu ne-am decis exact ce vrem, tentații sunt multe, planurile urmează să se contureze mai târziu, dar mă gândesc la: Sardinia, Costa Brava, Coasta de Azur, Pirinei, Veneția, Scoția, Irlanda și… România (firește, nu chiar toate în același an), însă cine știe ce alte idei sau oportunități mai lovesc pe parcursul anului de o să ajungem prin cu totul și cu totul alte locuri. Sănătate, timp și bani să fie că cu astea trei anul va fi minunat.

Ceea ce vă doresc și vouă de altfel, un An Nou minunat, în care să realizați tot ce v-ați propus. Vă îmbrățișez cu drag.