În prima zi a vacanței noastre în Auvergne, cea cu drumul spre destinație, nu am făcut mare lucru, deci nu-s multe de povestit. Deși am ajuns pe la ora 3 la camping, până am aranjat bagajele, până i-am dat gustarea micuței deja se făcuse ora 5. Am plecat într-o scurtă recunoaștere pe malul lacului Chambon, profitând de o soarele frumos ce ieșise după o ploaia destul de rece, însă ne-am întors repede mânați de norii ce se adunaseră iar pe cer. Seara am luat cina „în oraș”, adică la restaurantul campingului, după care somn de voie. A doua zi ne programasem o explorare mai amănunțită a zonei, ceea ce am și făcut de altfel. Ziua de duminică ne-am petrecut-o explorând lacul Chambon, pe malul căruia se afla campingul.

Lacul Chambon Masivul Central Francez

Lacul Chambon este un lac vulcanic ce s-a format prin erupția vulcanului Tartaret, acum 8000 de ani, blocând astfel cursul râului Couze-Chambon. Mai târziu în zonă a avut loc o imensă alunecare de teren care s-a scurs fix în lac, reducându-i astfel profunzimea. În plus, aluviunile aduse de Couze-Chambon îl micșorează pe zi ce trece. Cu toate acestea, Chambon încă se întinde pe o suprafață foarte vastă, 60ha, în schimb nu este deloc adânc, 4-6 m profunzime maximă. Lacul se situează la aproximativ 870 m altitudine și aparține administrativ de comunele Chambon-sur-Lac și Murol, din departamentul Puy-de-Dôme, regiunea Auvergne.

Lacul Chambon este foarte bine valorificat turistic, ca multe locuri din Franța și frumos orânduit pentru cine alege să poposească în zonă. Două plaje cu locuri de bălăceală sunt amenajate pe malul lacului, supravegheate în iulie și august, plus baze pentru sporturi nautice (hidrobiciclete și canoe) și posturi de pescuit. Nu am putut profita din păcate, în septembrie vremea a fost destul de rece. În zona plajelor există două campinguri, unul fiind campingul nostru, parcări amenajate, terenuri de sport, locuri de joacă pentru copii, mese de picnic, câteva restaurante și un minimarket. De asemenea, un traseu de drumeție ușoară, Voie Verte, care face turul lacului, este foarte bine conturat atât din punct de vedere al drumului, cu podețe de lemn în zonele mlăștinoase, cât și al documentației, panouri cu informații despre lac, flora și fauna lui fiind prezente din loc în loc.

Dintre toate aceste activități noi ne-am orientat spre traseul care face turul lacului, eu mai ales, și spre pescuit, al meu soț, desigur. Și chiar a prins câțiva crapi spre bucuria lui și a noastră, crapi pe care i-am prăjit și i-am mâncat la cină. La prânz în schimb am mâncat la unul dintre restaurantele de pe malul lacului, a cărui terasă oferea o panoramă superbă asupra lacului și munților din jur, profitând și de soarele plăcut din acea zi. Am ales un preparat local, truffade auvergnade, preparat delicios deși cam greu, pe bază de cartofi, costiță de porc și brânză locală Cantal, parfumat cu usturoi și servit cu jambon și salată verde.

truffade auvergnade

În rest, ziua a fost foarte relaxantă, am profitat cu toții de o duminică însorită, de aer curat, de o plimbare pentru dezmorțirea picioarelor și mai ales de lacul Chambon și peisajele frumoase pe care malurile lui le oferă. Mai jos câteva poze.

Vedere spre valea glaciara Chaudefour

Exista si cateva mese de picnic pentru cine vrea sa ia masa la iarba verde

Din pacate era prea frig pentru balaceala 🙁

Plaja pustie la inceput de septembrie

Lacul Chambon Masivul Central Francez

Pozele sunt facute cu noul nostru aparat, Sony Alpha 6000, exceptand cateva care sunt facute cu telefonul. Gata cu DSLR-ul cel greu! :))

S-ar putea să te intereseze și: