Nu pot să înțeleg deloc logica timpului, zău că nu știu când trecu 2014. Începusem o cronică de film lunară dar m-am plictisit repede și n-am mai continuat-o, abia acum mi-am dat seama că la capitolul filme și cărți n-am mai scris deloc. Faptul că la făcut recenzii de cărți sunt varză e un lucru cunoscut, nici la școală n-am avut-o cu asta. Ca să nu mai zic că la capitolul ăsta literar mă plictisesc repede, dovadă stând multe cărți începute și neterminate. Cam așa se întâmplă și cu filmele: am perioade când vizionez foarte multe, de exemplu anul acesta l-am început în forță cu vreo 50 de filme în trei luni, după care nu știu ce s-a întâmplat, dar la sfârșit de decembrie mă pot lăuda pot lăuda doar cu un total de vreo 112.

Nou pentru 2014 este faptul că am început să mă uit la seriale. Pe lângă clasicele deja în topul meu Game of Thrones și Downton Abbey a mai apărut Reign–  despre viața Reginei Scoției, Mary Stuart, la curtea Franței. Nu prea respectă firul istoric și este un pic comercial,  însă mi se pare lejer, plăcut și cu personaje tare simpatice. Nu știu dacă Game of Thrones mi-a spălat creierul, dar se pare îmi plac foarte mult serialele medievale, cu atât mai mult cele istorice, așa că am mai văzut mini-serialul The White Queen, inspiat din Războiul celor două Roze, destul de bun de altfel, se pare de o mare acuratețe istorică, o producție BBC și am început The Tudors, despre capriciosul Henry al VIII-lea, o altă pagină din istoria Angliei.

Revenind la filmele artistice, dintre cele apărute anul acesta în topul meu se detașează trei, singurele de altfel care au primit nota 10 de la mine pe IMDB. Primul ar fi The Book Thief, despre care nu mai are rost să vă povestesc pentru că am făcut-o deja aici, iar al doilea ar fi The Railway Man, un film emoționant, cu atât mai mult cu cât este inspirat dintr-o poveste reală. Este un film deosebit, tot despre Al Doilea Război Mondial ca și Hoața de Cărți (v-ați prins probabil că sunt interesată de subiect), iar regia, scenariul și jocul actoricesc, în special interpretarea desăvârșită a lui Colin Firth, unul dintre actorii mei preferați, fac să merite toată atenția. Tot nota 10 am dat și filmului A Beautiful Mind, o producție mai veche dar care nu știu prin ce minune îmi scăpase nevăzută. Cuvintele nu-și au rostul, trebuie doar să-l vizionați că să știți despre ce vorbesc.

În rest, dacă o luăm pe secțiuni, la acțiune-thriller voi numi un singur film, întrucât este secțiunea cu cele mai puține filme în lista mea. Totuși anul acesta Captain Phillips cred că e singurul care a reușit să-mi placă cât de cât, chiar dacă acțiunea este una destul de clasică, iar Tom Hanks nu se numără printre actorii mei preferați.

Cele mai multe filme văzute anul ăsta se încadrează în schimb la secțiunea dramă și asta nu pentru că ar fi neapărat genul meu de filme preferate, ci pentru că majoritatea filmelor pot fi încadrate aici. Mi-au plăcut Rush deși nu sunt fană formula 1 și Philomena, povestea femeii care-și caută de 5 decenii fiul „din flori”; mi-au plăcut The Butler și Mandela: Long Walk to Freedom, 2 povești despre cele îndurate de persoanele de culoare, pe care le-am găsit  mult mai bune decât câștigătorul Oscarului de anul acesta, 2 years slave. Mi-au plăcut Emma Thompson în Saving Mr. Banks  și nebunii din American Hustle, iar recent am văzut Million Dollar Arm și The Fault în Our Stars,  2 filme foarte impresionante.

Trebuie să menționez tot la categoria dramă că anul acesta am reușit și eu să văd în sfârșit  The Godfather, un film de referință, clar, nimic de zis (deși nu i-am dat 10) și L.A. Confidențial. Un alt film mai vechi pe care l-am văzut la recomandările voastre a fost The Best Exotic Marigold Hotel. Excelent, îl recomand oricui, nu are cum să nu-ți placă.

La capitolul meu preferat, Sci-Fi, este în top anul acesta Edge of Tomorrow cu Tom Cruise (la fel cum a fost în top anul trecut Oblivion cu același Tom Cruise). Este un film cu o notă foarte mare pe IMDB, interesant, inteligent, imprevizibil, destul de bun pentru cei ce gustă genul. Mi-a plăcut mult și Transcendence, probabil singurul film cu Johnny Depp pe gustul meu, un film controversat ce se joacă cu niște idei despre inteligență umană introdusă într-un calculator, despre care unii zic că-i bun, alții că-i prost. Ideea este totuși interesantă.

Dintre comediile văzute anul acesta n-aș putea spune că m-a marcat vreuna, aș menționa totuși Last Vegas pentru greii pe care-i reunește: Michael Douglas, Robert De Niro, Morgan Freeman și Kevin Kline, în rest numai porcării. Ah, și să nu uit, tot din categoria filmelor vechi, încadrate la acest capitol, am văzut As Good as It Gets cu Jack Nicholson și Helen Hunt, film care de altfel a fost nominalizat la Oscaruri în 1998, la nu mai puțin de 7 categorii, inclusiv cel mai bun film. Excelent film, grozavi actori, numai pentru intrepretarile lor merită văzut filmul.

La categoria aventură-fantezie mi-a plăcut destul de mult Noah (deși nu știu dacă a fost filmul în sine sau să-i văd pe Russell Crowe, Jennifer Connelly și Anthony Hopkins la un loc), deși mă așteptăm la mai mult după distribuție și trailer și un alt film, despre care la început am crezut că este o porcărie văzându-i fața lui Ben Stiller, însă n-a fost deloc așa: The Secret Life of Walter Mitty. Un film de recomandat mai ales celor pasionați de călătorii și fotografie.

Animații n-am văzut multe anul acesta, dar vă recomand ceva deosebit și interesant: Minuscule – La vallée des fourmis perdues. Vedeți-l și o să știți de ce! N-are nevoie de cuvinte.

La categoria filme de la care am așteptat mult și nu mi-au plăcut deloc o să menționez chiar câștigătorul Oscarului, 12 Years a Slave și Dallas Buyers Club.

În watchlist au mai rămas: Interstellar, care văd că are o notă imensă pe IMDB, Into the Woods– orice film cu Meryl Streep este binevenit,  Serena– chiar dacă are o notă mică, îmi place cuplul Bradley Cooper&Jennifer Lawrence. Ar mai fi Before I Go to Sleep, pare interesant trailerul, plus Nicole Kidman, Colin Firth și așa, de curiozitate, că vorba aia le-am văzut pe toate deși nu sunt fană, Hunger Games și The Hobbit: The Battle of the Five Armies

Voi cum ați stat în 2014 cu cinematografia?

PS: Ca să scriu acest articol nu vă gândiți că am o memorie de elefant, ci m-au ajutat listele de pe IMDB. Dacă vă faceți cont, puteți beneficia de un wishlist unde să vă puneți filmele pe care doriți să le vedeți, iar pe cele văzute, după ce le-ați notat, le puteți categorisi în liste. E foarte practic.
Etichete: ,